torstai 29. maaliskuuta 2012

Muistelmat osa 4

Ku kerran päästy tarina vauhtiin jatketaan moottori nr4:llä

Tämä pannu ei ole vielä valmistunu ja ollut tekeillä jo vuodesta 2005.. siis jokusen aikaa jo. Kipinä tämän koneen tekoon tuli turbo 1915 josta kipinä jäi tehdä vielä pikkasen kiukempi pannu. Rahat koneen tekoon irtos ku pääsin kunnon kesätöihin ja rahaa jäi pikkasen sukanvarteen. Tavote oli tehdä semmonen 250hv pannu. Alkujaan oli aikomus tehdä stroker pannu Wasserin lohkon ympärille mutta koneistus vehkeiden puute niin tilalle tuli Aircooledin listasta löytyny Bad Ass lohko.

Moottoriin tilattiin yhdellä kertaa seuraavat osat.
Bad ass lohko +9mm
CB 84mm kampi
CB 5.7" H-profiilit
Wiseco 94mm männät+mahlen pytyt
Englen TCS-30 nokka
CB suorahampaiset nokka rattaat
Tako vauhtis

Osien saapuessa oli sama tunne ku pikku poikana joulu aattona. Koneen edistystä jarrutti syl kansien puute ja toive listalla olikin jokku race kannet. Näiden ostamiseen menikin vuosi ja sattumalta kompastuin Autocraftin kansiin. samoihin aikoihin tulikin ostettua kolaroitu BMW avoauto joten kupla harrastamisessa oli välivuosi.
Kupla kipinä iskikin sitten takaisin ku Bemari meni myyntiin ja kesäpäivän innoittamana tuli ostettua sopivan hintainen Rantakirppu. Jotta ei mennä viimesten 7 vuoden harrastamista läpi niin vuosien varrella meni autocraftit kiertoon ja tilalle tuli ostettua CB compit. Tavote olisi vieläkin saada joskus tulevaisuudessa kone valmiiksi mutta avoina on vielä tehdäkkö koneesta kiree turbo kone tai jopa vapari. Kirppuun kyseinen kone on liian kiree joten aika näyttää mihinkä tämä päätyy tai päätyykö mihinkään..

Pikkasen kuvia





Parisen kuvaa bemarista joka aiheutti paussia VW harrastamiseen






Tässä onkin viimesin tallenne Stroker mosan teosta. Talli vaihdon yhteydessä tuli tehtyä inventaario ja niin pitkälle koneen teko edisty että alakerta tuli niputettua






Sen pituinen se.....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti