tiistai 15. tammikuuta 2013

Suojaputket sahattuna

Tallille meno venyikin sitten turhan myöhälle joten eipä ehtiny tehdä puoltakaan suunnitellusta.
Sen verran kuitenkin että suojaputkien mitat sain laskettua ja kavennusta tuli 106.2mm noista 67 vetareista.
Temppu mikä tulee näillä pitkien vetareiden suojaputkilla on se että rummut siirtuu vaan sen 3" tai 76.3mm sisemmäksi mutta taka tukivarret 106.2mm. Tämä tarkoittaa sitä että tilaa tulee samanverran ku mitä tulis noin 4" tuubauksella mutta vetareita ei tartte lyhentää samanvertaa.
Tama pitäis olla parempi takapyörälaakereille koska tulee leveellä vanteella enemmän keskelle.

Tulevaisuuden suunnitelmissa onkin tehdä avo projektiin pikkasen maltillisempi tuubaus jolloin aikomuksena käyttää orkkis kapeita vetareita uudemman mallin suojaputkilla jolloin sauvat sais siirrettyä 30mm sisemmäksi... Mutta tähän on vielä pitkä aika..

Seuraavana onkin sitten suojaputkien kellotus sorvissa ja kuppien kiinni hitsaus.

Parit kuvat.
Tässä vertailuna pitkä ja pitkä vetari. Jotta laakeri tulis samalle leveydelle vaatis pitkä vetari 30mm kavennuksen. Mutta koska tulevat vetarit ovat 3" vielä lyhemmät tulee kavennusta yhteensä 106.2mm


Suojaputki lyhennettynä lopulliseen mittaan.

Torstaina sitten uudestaan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti