torstai 27. joulukuuta 2012

Turbo samakon purku

Koska tallikierrosta ei päässy tekeen oli illan tunnit oltua omassa tallissa.
Päivän aikana tuli kokeiltua proto kansien tekoa mutta tyssäs sitten siihen että olis pitäny viilata hivenen lisää.. Koska talli oli juuri tultu lakastua en jaksanu alkaa sotkemaan takas.

Jostain kumman syystä iski sitten inpis alkaa ruuvaan turbosammakosta kone irti purkua varten. Aikasemmin oli jo tullut todettua että ohjurit pakopuolelta ovat poikenneet jostain syystä. Mitään jälkiä mäntä venttiili kosketuksesta ei löytyny mutta yhden pakokanavan venttiili näytti kylläkin olevan taipunu. Pitääpä seuraavaksi purkaa kannet ja tarkistaa mikä niissä mättää.

Koneesta tuli myös todettua että pari pyttyä joutunee vaihtaan tai hoonaan. Ulkona seisottaminen oli jostain syystä päästäny pyttyihin vettä tai sitten pytyssä ollut E85 on päässy sitomaan vettä itteensä ja siitä syystä pytyt päässy ruostumaan.

Eniten huolestuttava asia oli kylläkin parin kiertokangen laakerin pyörähtäminen. Mitää vaurioo ei löytyn kampiakselista joten mistään pitkä ikäisestä vauriosta ei ole kyse. Yksi teoria onkin että joko stopparit ovat poikenneet ku kone pääsi ekas vedos naulaan tai sitten toinen on että asennus öljy jota olen tähän astin käyttäny olis ollut liian paksua.Joten tulevaisuudessa pitääkin vaan pysyä moottori öljyssä kaikkialla muualla ku nokka akselissa. Tarkistus mittaus pitää kuitenkin tehdä kierokangen pesille sekä kampiakselille. Asennuksen yhteydessä muistaisin että mittasin kaikki välykset ja olivat ohjearvojen sisällä mutta tupla tarkistus ei ole pahitteeksi.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti