sunnuntai 27. helmikuuta 2011

Vanhoja projekteja

Tässä arkistojen herkkuja..

Tämä oli eka auto johon tuli itte koottua moottori. Amattikoulu budjetilla ei ollu rahaa mihin hipo osiin joten mitään hirveen hight techiä tuohon ei tullu..

Kone oli 70-luvun 318 jossa 3mm plaanatut 360 kannet 2.02/1.60" venoilla. Nokka oli muistaakseni Cranen keppi jossa asteita 272/292 jos muistan oikein (11v sitten :D )
Puristukset tais tulla johonkin 10 paikkeille. Tuolla tuli sitten ajeltua hupikilvillä parit kerrat kunnes lumi tuli maahan. Hauskaa oli ku peräruuvi oli 4.88 niin jakso sutia jokaisella vaihteella :D

Auto tuli sitten purettua ja vaihdettua -70 Dusteriin. Tais tuo tekniikka olla siinä vähä aikaa kiinni kunnes sekin sitten tuli myytyä. Tuon koneen kannet taitaa olla pikkulohko -70 chargerissa.. Imusarja joutu muistaakseni traktoriin...








Toinen vapari oli sitten oma kupla johonka tuli opiskelija tuloilla ( ja dusterista saaduilla rahoilla ) tehtyä 1915 kone. Suht ok oli kulkupuoli tais olla 15.32 vartilla.. Jälkeenpäin hynyilytti ku puristukset oli ollu niinkin alhaiset ku 6.85:1...



Koneesta tuli myöhemmin tehtyä eka turbo kone...





Tässä esimerkki niikuudesta.. palomatosta saksilla leikattua "thermotechiä"




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti