Tämmönen mailman turhin projekti jossa ei mitään järkee.. Mutta tulipa tuohon sen verran seattua että viisastelun johdosta sain kunnian kairata kannen..
Tämä kone insinöörimäisesti suunniteltu ensin paperilla ja sitten alettu tekeen.
Maltillinen tehotavote 265hv 2 bar ahdoilla :D :D
Siis vapariteho pitäis olla 90hv paikkeilla.... (laskettuna painesuhde peukalosäännöllä)
Mutta jos tuohon 200hv rajapyykkin päästään niin ok.. Kyseessä matala budjetin kone..
Kone speksi tulee olemaan seuraava
Vakio kansi 37mm imuvenalla sekä 32pako jos muistan oikein
Kansi pitäsi saada kairattua niin että kannen sisääntulo reika 35mm pienin pinta-ala olis seetin kohdalla siis noin 32.5mm reikä
Imusarja pakosarja mitetaan vaparikoneen mukaan joten imu noin 300mm kanava mukaan laskettuna...
Max teho pitäis tulla niinkin korkeella ku 8500rpm... Mutta jos tulis 7000rpm kohdilla niin ok..
Nokka normi ~280° .050" nostolla mitattuna joten semmonen kivasti kiertävä. Tämä tulee varmaan tilattua Taika Jimiltä.. on sitten ns Taika Jimin Kolmonen :D
Sitten huuhtelu oli kompromissi 110° yhdistettynä spoivan korkeella puristus suhteella (8.5-9:1)
Mitä tää tulee oikeesti antaan jää ihmeteltäväksi..
Mutta eiköhän se kevään aikana selviä
Pari karkea kairaus kuvaa.. Normi kaavan mukaan yhdellä kannella harjoteltiin ja katottiin mistä menee läpi...
Tulipa sitä yritettyä paikata mutta varmuuden vuoksi siirryttiin uuteen kanteen
Tässä kansi ennen kittausta. Aikomus olis kitin avulla suorristaa kanavia ja ottaa Swirliä pois ja muuttaa virtausta enemmän tumblen suuntaan.. Onko tästä sitten hyötyä jää nähtäväks
Intiä venatyökalulla imuseetit kuntoon. Pako seetit olikin niin kovat että niihin ei terä syöny
Kanne kittaus sitten huomenna ja sitten valu huokosen hitsaus. Kannet tahallaan kairattu laipasta liian isoksi joten joutuu pienentään kitillä...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti