perjantai 6. tammikuuta 2012

Penkin kalibrointia ja muovailuvaha leikkiä

Tuli tehtyä 3kpl lisää kalibrointi levyjä jolla sain kalibrointiin pari pistettä lisää 70-270cfm väliin. Pientä säätöä tuli tehtyä ja 200cfm virtuas nousi hivenen. Heittoa oli aikasempaan kalibrointiin noi noin 5cfm joten ihan pirun kaukana se ei ollut. Tällä hetkellä kalibrointi on ok tuonne 350cfm paikkeille joka riittää hyvin omaa käyttöä varten.
Eilen illalla tuli sitten myös hivenen virtautettua kansia. Kaveri kävi Chevyn SB kannen kanssa jota kokeiltiin pikkasen mittailla. Mielenkiintosen haastava tuo Chevyn SB kansi on siitä mielestä että kannen kanavaa ei saa tehtyä niin että olis normi oppikirjan mukaan kairattu. Ongelmana on työntötankojen poraukset jotka tekee sen että kanavan ahtain kohtaa ei saa tehtyä seetin läheisyyteen vaan se joudutaan tekemään kanavan sisään menoreijän läheisyyteen.



Tuli myös leikittyä lisää Kuplan SF kansilla ja muovailuvahalla. Tuli  katottua minkälainen vaikutus oli palotilan muotoilulla virtaukseen.
Korkeempi puristus suhde olis yees käytettävän nokan kanssa mutta kansien lisäplaanaus ei oikein enää onnistu koska venttiili mäntä välys on jo aika minimissään.
Ainut vaihtoehto olis täytehitsata palotiloja hivenen umpeen joka työnä ei ole sieltä helpoimmasta päästä..Joten kokeilin kattoa onko työ lisä työ arvoinen vai onko hyödyt pienemmät ku häviöt..

.







Virtausluos näytti että maksimi virtaus pysy samana mutta osa nosto huononi. Kuinka suuri vaikutus tällä olis huipputehoon ei pysty sanomaan ilman että konetta kokeilis penkissä. Mutta mitä heput kertonu niin paremmalla palotilan muotoilulla hävitään hivenen virtauksessa mutta ilma bensa seor pysyy parempilaatusena palotilassa ja siten antaa hivenen enemmän tehoa..

Seuraavaksi onkin siiten imurikoneiden kierrosluku kytkennän teko ja pyörien asennus penkin alle. Ja pitääpä pikkasen siivota talliakin ensi perjantain virtuas penkki iltaa varten.

Imureiden säätöä varten tuli ostettua tälläiset köyhänmiehen Puolijohde releet joita ohjataan mA signaalilla. Mitään sen kummempaa logiikka tuohon ei tule vaan pelkkä säätö potikkaa jolla tuota tullaan säätään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti